Kerststress? Zo zie jij er topfit uit tijdens de feestdagen

Sinterklaas is het land nog niet uit of de kerstgekte slaat al toe. Tijdens de kerstperiode lijkt de slogan ‘niks moet, alles mag’ niet op te gaan en brengen de verplichte familiebezoeken en uitgebreide diners al een hoop stress met zich mee. In plaats van fit het kerstweekend in te gaan, ben je vermoeid en uitgeput. En dat is zonde. Wij geven je een aantal tips om stralend de feestdagen door te komen.

Wallen en donkere kringen

Stress vertaalt zich in vermoeidheid in het gezicht. Deze vermoeidheid bestaat uit wallen en donkere kringen en een zogenaamde winterglow is nergens te bekennen. Gelukkig zijn wallen en donkere kringen goed te behandelen. Begin allereerst met een oogserum dat de fijne lijntjes en donkere kringen vermindert. Een geschikt oogserum bestaat uit vitamine A, vitamine C, hyaluronzuur en/of cafeïne. Maar ook natuurlijke vette producten, zoals avocado of shea butter zijn geschikte ingrediënten voor oogserums.

Naast de juiste huidproducten zijn de wallen en donkere kringen ook te behandelen door middel van een cosmetische behandeling. Door middel van fillers kunnen de fijne lijntjes rondom de ogen verminderd worden. Fillers kunnen bovendien de overgang van de dunne naar de dikke huid onder de ogen verzachten, waardoor de schaduwen die voor donkere kringen zorgen verminderen. Klik hier voor een overzicht van alle cosmetisch artsen KNMG en boek een consult. Tijdens een consult kan een cosmetisch arts KNMG e adviseren over de meest geschikte behandeling.

Spijsvertering

Naast een vermoeide uitstraling, kan je je ook van binnenuit niet fit voelen. De feestdagen gaan vaak gepaard met veel en ongezond eten en drinken. Het is dan ook niet gek dat je lichaam en spijsvertering hierdoor ontregeld raken. Op je voeding letten is altijd verstandig, maar wellicht niet waar je tijdens de feestdagen mee bezig wilt zijn. Probeer in ieder geval voldoende buiten te komen. Frisse lucht en vitamine D brengen de spijsvertering op gang. Ook tot in de late uurtjes tafelen is niet al te best voor de spijsvertering. Zodra je gaat slapen en dus gaat liggen heeft de spijsvertering moeite om de juiste richting op te gaan. Nog geen kerstmenu bedacht? Voeg kruiden, zoals kaneel, kruidnagel, kurkuma, gember of munt toe. Deze kruiden kunnen de spijsvertering bevorderen.

Vitaminen

Bovendien kan vaak, veel en ongezond eten zorgen voor een vitaminetekort. Hierdoor kan je je futloos en vermoeid voelen. Mocht het eten van voldoende groenten en fruit er bij in schieten tijdens de feestdagen, probeer dan je benodigde vitaminen aan te vullen door middel van supplementen. Zo zorgt vitamine B voor meer energie, vitamine C voor een betere weerstand en vitamine D om de winterdip tegen te gaan. Zoek op ‘vitaminetest’ op internet en doe een test om te zien welke vitamine je tekortkomt.

Cosmetische behandelingen

Met deze tips kom jij gegarandeerd fit de kerstdagen door. Benieuwd naar meer cosmetische behandelingen die jou die winterglow geven? Klik hier voor meer informatie over de chemische peeling, of hier voor meer informatie over de skinbooster. Heb je geen idee waar je moet beginnen in de zoektocht naar de cosmetisch arts KNMG die het beste bij je past? Klik dan hier.